Sunday, April 17, 2011

Det började för några timmar sedan

Det är söndag morgon i Riala och jag stövlar iväg till grannen genom det kompakta fågelkvittret med en hemflätad korg på armen för att plocka lite ägg. På vägen träffar jag tre personer och språkar med alla. Det tar lite längre tid att promenera på det sättet, men det ger motion för annat än benen och lungorna också.

Det är såhär man ska ha det.

Passar på att mysa lite med lammen när jag är i stallet. Inte stora. Ganska skygga. Sen skyndar jag tillbaka och dekorerar färdigt smörgåstårtan. Klär upp mig. Går på dop. Agerar gäst, extravärdinna och lite diskplockare, allt på samma gång (eller syster kanske det kallas bara).

Hela området kring Kyrksjön är bedövande vackert. Lamorna känns lite malplacerade men bidrar ändå till idyllen. En gammal murbruksfabrik.

Fötterna värker, men grillen är tänd och jag packar en övernattningsväska för Stockholm. Jag är inte ens nervös för imorgon.

Som sagt, det är såhär man ska ha det.

No comments:

Post a Comment