Sunday, April 10, 2011

6 recept

  • Jag är inte ett big fan av Åhlen's, och jag är egentligen inte jätteförtjust i strumpbyxor heller. Men igår kände jag att jag behövde ett par nya av det sistnämnda och tillsammans var tydligen de två något slags bevis för att minus minus blir plus. Jag tror faktiskt jag införskaffat de mjukaste, skönaste strumpbyxorna jag någonsin kunnat fantisera om, modellen är helt perfekt, de täcker precis som de ska, åker inte ner och sitter inte åt i magen. Jag sörjer redan den dag då de kommer gå sönder och jag vill helst inte ha något annat på mig tills det inträffar!




    Jag förstod inte deras "Tag 5 betala för 4-kampanj när jag stod där och valde mellan fel färger och fel storlekar, men jag förstår det nu, vem skulle inte vilja ha fem?! Dessvärre köpte jag bara två par, och faktum är att jag är lite rädd att prova dem andra, tänk om de inte är lika bra?
  • Mitt sargade sim-självförtroende fick sig en liten boost idag när jag (om jag räknat rätt) lyckades simma 2300 meter (tiden behöver vi inte prata om, det är i huvudsak distansträning än så länge). Rekord eller inte, den stora vinsten idag var nog trots allt att jag kunde cykla hem och skutta uppför trappan, utan att få mjölksyra!

    Det är så man gör jävla-skit-söndagar till helt-okej-dagar. Och ett par fysiologi-och-anatomi-sidor senare kunde jag med halvgott samvete bläddra loss i gratistidningen som jag snodde med mig från badhuset, drömma mig bort till en vandringsled i Höga Kusten, utomhusgymmet i Björkhagen, Söderstadion och långsamt glida in i en välförtjänt powernap-dvala.






    En lång sådan förstås. Är det söndag så är det!

    Jag drömde om kaffemedmjölk, när jag vaknade var jag mycket riktigt lite koffeinfnittrig och sugen på en kvällspromenad, men sambo-Sarah var försvunnen! (Är hon måhända på samma ställe som Felicia?) (Så i väntan på eventuellt sällskap lekte jag modebloggare och tog kort på mig själv med självutlösaren på en för ändamålet överdimensionerad kamera).
  • Idag blir det förmodligen rester från veckans grill-invigning till middag. Det är inte okej att slänga mat! Och därför bjuder jag nog dagen till ära inte på något nyprovat recept. Istället bjuder jag på ett icke-ätbart recept, ett recept på en bra Spotify-spellista, som du kan lyssna på när du är hungrig, eller när du lagar mat, eller när du äter eller när det bara inte går något bra program på radio.

    Dagens spellista: 10/4

    Personligen är Dropkick-låtarna favoriter. Men Umeåbaserade Syket är förstås rätt kul med!

    Som en bonus kan jag väl också dela med mig av ett recept som jag skulle vilja prova (mest för namnets skull, eftersom det får mig att tänka på Z!? Och så är nog macadamia min favoritnöt! Och jag tror minsann att Agnes gillar kombinationen saffran och vit choklad? Så jag funderar på om inte dessa kan vara bra att ha i matsäcken när vi ska ut och paddla?) http://www.ovanligtgott.se/2010/12/blondies-med-saffran-och.html

2 comments:

  1. Jag skrev en kommentar här igår, men jag vet inte om det blev något fel. Tror jag skrev något om att de lät goda och att jag nog ville veta varför jag blir associerad till dem?

    ReplyDelete
  2. Ja det hade jag hoppats du skulle kunna svara på. Var det inte något med brownies och white trash och att du fick något smeknamn, av någon, någon gång, som kan ha varit blondie? eller var det brownie? i så fall var det ju helt fel.

    ReplyDelete