Friday, March 11, 2011

Utsidan som räknas

Ja utan "kvällen innan" och "samma morgon" skulle många av mina skolprestationer genom tiderna sett ganska mycket fattigare ut. Det kallas ytinlärning och det har alltid funkat förut. Idag var det upp till bevis igen. Jag hade matsäcken i en Flygfyrenpåse, vilket nog måste ses som en lyckoamulett. Precis som mina gröna skosnören och tryggheten av att veta att man har ett paket tuggummi till hands om något skulle bli olidligt.

Kan det vara så att jag var helt kick ass på tentan idag? Och kan det vara så, att det i så fall beror på något mer än tur? Ja, i så fall är det här den tredje tentan i ordningen som jag har en viss Marcus att tacka för. (Det var ett jäkla tjat om Marcus, men hade kanske kunnat låta bli att skaffa en hundvalp så hade vi sluppit en del av det ;))

1 comment:

  1. Hundtricket. Kan han bekräfta att det funkar?

    Och jag tror att det var ditt vanliga badasstentakiller som visade sig och ninjasparkade varenda lame ass tentafråga! Fast det är ju bara vad jag tror. Och det stämmer nog.

    ReplyDelete