Sunday, March 13, 2011

Söndagspyssel deluxe



Den här veckan har Sarah föregått med gott exempel och piffat sitt rum typ hela tiden (bara för att hon ska bli lärare och måste öva på hur det är att ha sportlov och jag hade tenta). Hur som helst så kunde ju jag inte vara sämre. Så efter den sån där hjärndöd lördag som man behöver ibland, då jag bara gjorde vad som föll mig in (vilket råkade bli ganska mycket) så bestämde jag mig efter många om och men för vilket tyg jag skulle ha i mitt rum och utnyttjade det nya fenomenet "Söndagsshopping", som inte funnits i den här staden förut.

Givetvis var tyget slut. Vilket gav mig all anledning att istället välja ett som jag hellre ville ha. Nu lär ju iallafall ingen ha svårt att gissa vilket rum som är mitt. Fåtöljen gör sig inte rättvisa såhär på lite för mörka bilder och ur konstiga vinklar utan jag rekommenderar alla att komma hit och se den live istället. Förvarnar du i god tid så kommer jag då kanske ha hunnit få upp gardinen också, till din ära.

Den här fåtöljen är en Bostaden-fåtölj. Bostadenmöbler är ökända. Men man får göra det bästa av dem helt enkelt. Då kan de bli ganska okej. Eller mindre värdelösa. Den här är tillochmed ganska skön att sitta och läsa i, eller handarbeta, om man lägger upp fötterna på något. Men egentligen är den mest till för att slänga kläder på.

Bästa tack till min kusin, för ett långt och trevligt samtal som gav mig lite ny kraft och mod att klippa och häfta hej vilt efter att jag först gett upp hoppet! Ses om en månad :)

1 comment: