Sunday, March 20, 2011

Grädde och smör

Märks att det har varit söndag idag. Lugnt och skönt. Ute var det så tyst och stilla. Både varmt och vindstilla faktiskt, vilket inte är en helt vanlig kombination i den här staden. När jag for till simhallen hördes ingenting annat än lite grus som rasslade och skrammel från min cykel. Det var sådär tyst så att det nästan kändes som om man måste hålla andan, jag fick en känsla av att jag borde kliva av cykeln och smyga lite, för att inte förstöra tystnaden.

Det var andra ute också förstås, och söndagspromenerade i armkrok och så. Men de var också mycket tysta och jag inbillade mig att de kanske blev lite arga för att jag blandade in cykelskrammel i fågelkvittret.

Och såna här dagar så kan jag inte låta bli att tycka att det faktiskt är lite vardagslyx att inte ha en TV. Visst att det bara går skräp på söndagförmiddagar, men ändå, om jag hade haft en sån där dumburk att bara slå på helt enkelt till frukostäggen i morse, hade jag då läst ut en bok idag? Hade jag blivit nästan färdig med en halsduk?

Nej, men jag tror liksom inte det.

Sen förstås, är det ganska uppskattat att Sarah bidragit med en liten TV-dosagrejsemojs, så att vi kan titta på vissa väl valda program på den faktiska sändningstiden ändå (det är något annorlunda med det än att se på webb-TV).

Men hockeyn ikväll då? Nä. För lite kolhydrater och för mycket fysiologi. Och för mycket ångest över att jävla skitdjurgården kanske kan gå vidare i slutspelet. På ett sätt som inget annat lag gjort förut dessutom.

Så om jag får skriva en önskelista?
- Djurgården åker ut.
- Djurgården åker ut.
- Djurgården åker ut.
- Musse och Andreas i Let's Dance (jag tittar inte på Lets Dance, jag stickar, läser eller sover istället, men om Musse och/eller Andreas var med så skulle jag faktiskt titta).
- Oscar Linnros och Daniel Adams-Ray i Så Ska Det Låta (gärna i varsitt lag men samma program).


Middagen står i ugnen, det står 3-3 och första förläningsperioden ska precis börja. Kom igen då, jag fyller faktiskt år idag (och i denna aspekt bryr jag mig inte det minsta om att även Mattias gör det och är av en helt annan åsikt).

1 comment:

  1. Dina första tre önskningar slog in..GRATTIS

    ReplyDelete