Tuesday, March 22, 2011

Det lilla extra!

Idag skulle jag precis ringa Malin och förvarna henne om att hon kommer bli ganska blöt i sina Converse, men att hon i så fall skulle kunna låna mina stövlar om vi ska ut och plaska. Så jag kliver ut genom porten samtidigt som jag tar upp telefonen, och då möts jag av... vadå?

Torr asfalt!

Ja, inte överallt förstås. Det mesta är förstås fortfarande grusblandad modd eller isgata. Men lugn nu, all den här snön som glatt oss så mycket under alla mörka månader måste väl få lite tid på sig att göra ett värdigt uttåg, vi kan inte bara förutsätta att den ska försvinna sådär över en natt, den måste få lämna lite spår och göra sig ihågkommen. Men den är storsinnad nog att inte vara alltför tjurskallig.

Så nu tycker jag att vi riktigt glädjer oss åt det lilla i vardagen. Ju gladare vi är nu, desto längre har vi ner till missnöjet om sommaren bestämmer sig för att ta två steg fram och ett tillbaka ända fram till juni.

Små utspridda fläckar av torr asfalt, är du riktigt uppmärksam kanske du kan se att det vuxit sig lite större under dagen.

Och så en och annan krokus kanske (ja, jag var helt slut efter träningspasset när jag fick syn på dessa, men toksprang ändå upp för trappan och ner igen med kameran. Forza dokumentation!)


1 comment: