Wednesday, March 9, 2011

Men inte när jag ska sova.

Mm, nytvättat. Jag har precis lagt in en hel hög med fräscha nytvättade härliga kläder i garderoben. Tack vare Sarah förstås. För vet ni hur det är att inte ha tentaångest? Jo, då kan man sitta hemma hos Marcus hela dagen och vara barnvakt till sin (och halva bekantskapskretsens) nya substitutbäbis.



Medan Sarah är hemma och tvättar och syr (by own choice, may I add) kan man sitta där och lyssna på P3, förundras över hur bra P3 kan vara vissa dagar. Man kan läsa lite, fundera. Inte riktigt förstå att det man läser är viktigt för något annat än mitt eget höga nöjes skull.

Sen, eftersom man inte har tentaångest så behöver man inte bry sig om att skynda sig därifrån så fort husse kommer hem, utan kan liksom lyckligt ovetandes dåsa till i soffan en stund av någon blodprovshistoria. Tillslut lånar man med sig en bok hem som tar 45 minuter att läsa, efter att man hört om hur bra den är i 45 minuter.

Och så kommer man hem och hittar den dära högen med nytvättade kläder på en stol i sitt rum. Och om man inte har tentaångest, då kan man börja med middagen. Och så kan man äta en hel tomat till middagen. Vet ni hur gott tomat är?

Sen kan man springa och springa och springa. Tills man mår lite illa. Och då är man nästan hemma igen och kan lägga sig i soffan och fortsätta må lite illa.

Och så kan man ligga där i soffan och liksom vara vaken sådär, sådär lite lite längre än man egentligen orkar, för man har ju ändå småvilat hela dagen, och det går en ny tv-serie på fyran och äsch vadå om jag inte orkar gå upp när klockan ringer imorgon!? Det kommer jag förresten säkert göra ändå.

Och nu kommer jag kanske bli linfröförgiftad, men jag är iallafall inte rädd att svimma i sömnen i natt. Så jag vågar lägga mig i sängen utan att riktigt kunna bestämma om jag ska läsa Paolo eller Jonas. För ett är iallafall säkert, och det är att jag inte tänker läsa kurslitteratur. Och ja, att svimma i sömnen är något jag är ganska skraj för ibland, därför tycker jag extremt illa om att gå och lägga mig hungrig.

No comments:

Post a Comment