Monday, March 7, 2011

Jaha?

Sarah är lite för snabb för mig. Och ingen tankeläsare förmodligen ;)

När jag tänker "nu ska jag borsta tänderna, och sen ska jag diska", då hinner Sarah börja med disken MEDAN jag borstar tänderna. Och det här är liksom inte enda gången. När jag sitter och pluggar så brukar jag sätta en timer på 45 minuter, när jag pluggat effektivt tills klockan ringer betyder det att jag får resa mig upp, gå ifrån böckerna en stund och göra något som rensar hjärnan. En bra sak att göra, som tar lagom lång tid, så inte rasterna blir längre än studierna är att diska. Därför brukar jag medvetet lämna disk när jag har självstudiedagar, istället för att fixa det innan jag börjar. Men vad händer då? Jo, Sarah kommer hem typ fem minuter innan min timer ska ringa. Och självklart hinner hon diska innan jag har en chans.

Mer då? Ja tillexempel, efter en hård dag i skolan, så spankulerar jag hemåt i godan ro och tänker "när jag kommer hem idag ska jag nog dammsuga/skura". Men när jag kommer fram står dammsugaren givetvis framme och hälsar mig välkommen och det är redan dammfritt i alla hörn som ögat kan nå. Och jag tror minsann inte det är dammsugaren som farit fram alldeles av sig själv för att han hade tråkigt i sitt skåp. Nä, just det, det är Sarah som hunnit före mig! Igen!

Så vad blir då över för mig att göra? Ja, jag får väl sätta mig och skriva ett blogginlägg om hur lite hushållsarbete jag måste göra. Och blir det ändå tid över så kanske jag tittar ut genom fönstret och dagdrömmer en stund om ett litet hus på landet.

1 comment:

  1. Haha. :) Det är inte lätt med en "icke-tankeläsar-roomie" som är för snabb. :p
    Men, jag gillar att städa, tvätta, diska osv... som sagt. Går lixom bara på rutin "det är disk i diskhon, jag måste diska". ;)

    ReplyDelete