Sunday, October 3, 2010

Det är du och jag - vi ser vem som står när röken lagt sig

Blev just ganska oömt väckt av min axel och hade ingen aning om vilken jäkla dag det var, hur mycket klockan var, vart jag var någonstans, vad fan jag skulle göra och varför min vänsterarm inte fungerar. Det visade sig att det var söndag, att klockan var alldeles för mycket för att ligga och ha det bra i sängen och att jag fortfarande inte vet vad fan jag ska göra. Allra minst utan vänsterarm.

Jag teleporterade mig själv till köket och trollade fram en hel kanna te till mig och min kåmpiz renässansmannen Musse H. Utanför springer en toscahund förbi, fast vit och jättestor. På min datorn finns ett öppet dokument som heter "enskild analysuppgift" som ska in idag, det är tomt. En bit bort står en röd liten hjälplös Polo som är under mitt beskydd tills på tisdag, vi borde hitta på något kul. Typ loppis, storhandling eller skogsäventyr. Och jag funderar på att göra om mitt källarförråd till gästrum/salong/biljard- och pingishall/festvåning, för jag insåg idag att det är jättestort, tomt och har två eluttag.

2 comments:

  1. En lounge! Kan det bli. En liten bar, ett biljardbord, lite skön musik och belysning. Heltäckningsmattor känns jäkligt rätt också.

    ReplyDelete
  2. Inga helteckningsmattor! Iallafall inte om de är någon rödaktig beige färg, såna har jag sett för mycket av. Men det går förmodligen att vara väldigt kreativt så jag inte ens skulle märka en helteckningsmatta för alla andra bra saker

    ReplyDelete