Tuesday, October 19, 2010

Vad är det som låter?

Åh jasså!? Det är bara Jonna som bakar bröd igen.

För det är en sån dag idag.

En sån dag då man inte kan prata, inte orkar kliva upp, inte orkar dra undan gardinerna, inte orkar vika tvätten, inte orkar vara smart, duktig, stark, inte orkar ta åt sig av berömet (som stavas med två m eller hur?).

En sån dag då man kan förmå sig att tända ett värmeljus, cykla tre varv åt fel håll i rondellen, tänka i förebyggande syfte att det skulle vara gott att bjuda eventuella besökare på varma mackor och te om kvällarna.

En sån dag då man kan glädjas åt allt det där man saknar lite extra mycket en sån här dag. Och en sån dag då man kan tänka ut det finaste man kan ge en person i födelsedagspresent, om man bara kan ge det i text.



För idag är det nämligen Malins födelsedag. Världens bästaste Malin. Jag skrev till Malin att hon skulle få tre saker av mig i födelsedagspresent. Ett kärt minne, en fin dröm och en bra låt. Egentligen ville jag ringa och säga det till henne. För ett telefonsamtal från Jonna är sällsynt och lite av en gåva i sig. Men jag kunde inte ringa, inte idag. Så som bonusgåva fick Malin ett innestående telefonsamtal.

Låten (Somewhere in Brooklyn av Bruno Mars) kommer dessutom med en hel spellista. Eftersom Malin är bäst får hon min bästa spellista just nu, den har 21 låtar, eftersom Malin fyller 21 idag. Den första textraden i den första låten lyder "She was covered in leather and gold, Twenty one years old" och jag är säker på att Malin är klipsk nog att lista ut tanken bakom varenda en av de resterande låtarna.

Grattiz Malin, här är din födelsedagslista!

3 comments:

  1. Jag blev rörd, glad och tacksam över texten! Det räcker gott och väl. Men det är tomt i spellistan.:( Antar att det hör till den här dagen, då det kan hända saker så som man inte har tänkt det.

    ReplyDelete
  2. Testa igen vettja, för mig funkar det.

    ReplyDelete
  3. Vilken fin födelsedagshälsning Jonna! :) (Minns att du ringde mig sist jag fyllde år, det var guld! :) )

    ReplyDelete