Saturday, October 30, 2010

Gissa Temat

  • Te
  • Tankesmedjan
  • Tentaplugg

Å näj, det är inte bara ord på T.

Det är min tillvaro just nu. Men jag ser ingenting negativt i det faktiskt. Inget gnäll den här gången? Det är så tråkigt och tungt att vara omgiven av sitt eget gnäll. Jag har ikväll och två dagar på mig, and I better just step up to the challenge och göra vad jag ska. Eller ta konsekvenserna av att inte göra det.

Trött, skulle platsa på listan också. Men dels är tre en bättre siffra och dels är jag rädd att trött är ett ord med negativ klang.

Kan det vara så att jag haft en bra dag?

Två förluster...
Men liksom,
lite goa förluster ändå väl?

Inte själva förlorandet,
det kunde jag ha klarat mig utan.

Men peppet och stämningen och min egen insats, trots resultatet, i match nummer ett. Verkligen, jag är sällan nöjd med mig själv på det här sättet. Eller jag uttrycker det sällan. Älskade bussresorna. Cykel, cykel. Cykla en halvmil i uppförsbacke på rekordtid, bra sätt att få matchen ut benen. Inte? =D

Och den seg-mysiga känslan med popcorn, gliringar och konspirationsteorier under match två. Förlust två. Men vad fan? Det kan de kosta på sig?

Sen, att inte orka ta sig samman och resa sig ur soffan förrän någon annan gör det. Att ha ont, av en anledning, för en gångs skull, av ren utmattning bara. Lagom mycket Mr Bean. Och så det sköna i att inte vara den enda i sällskapet som mest känner för att dela på ett glas vatten och gå hem, tidigt, en lördagkväll.

Tillfreds. Typ. Det kan väl vara ett ganska bra ord? För att komma från mig...

  • Tigerbalsam (äsch, då blev det fyra ändå, men det måste få vara med)

Puss på er, vikingar!

1 comment: