Monday, May 2, 2011

Colours are the smiles of nature

Jag är så kick-ass pluggeffektiv denna morgon (det måste vara söndagsbrödet, se längre ner, och hojta om du vill ha recept), jag hade ställt klockan på nio, halvvaknade vid sjutiden och insåg att "somnar jag om nu kommer jag aldrig upp", jag kan få den känslan ibland och den brukar alltid ha rätt. Så när klockan sedan ringde hade jag redan uppdaterat mig på de viktigaste nyheterna, ätit frukost OCH bockat av en och en halv prick på min to-study-list (blir det inte lite roligare om man skriver listor på engelska?)

Så! Nu tänker jag belöna mig med att titta på ett avsnitt av Mitt i Naturen och kanske virka en ruta eller två (blir det två måste jag visst snart köpa nytt garn).

Att jag sedan vet att sådana utsvävningar ofta gör att man aldrig kommer back-on-track igen... det låter jag vara för den här gången, det är ändå bara måndag och många dagar kvar till vila. Det gäller att inte bränna ut sig, varken nu eller den 23:e maj.


2 comments:

  1. Det ser typ lite ut som smulan brödet? Jag blev väldigt sugen på både det och på landkrabbans bröd. Och jag skulle gärna vara så effektiv som du var i morse, fast en föreläsning och en färdigläst bok kanske räknas (även om det rörde sig om kanske 7 sidor som skulle läsas klart) Jag ska skriva någonting om den boken nu. 300 ord. The Bluest Eye, skriven av en nobelpristagare och jag tror den är bra på riktigt, inte bara i jämförelse mot de andra vi har läst i kursen.

    Dessutom. apropå virkningar. Malin har fått sin katt nu så nu är det i ordning också. Jag ska börja på något nytt snart. Måste köpa stoppning bara. Lite svårt också eftersom att läsa är det jag gör just nu och det är svårt att hålla bok samtidigt som man virkar. Och jag vill lära mig att virka såna rutor som du gör nu.
    (Det här är också ett bra sätt att undvika att plugga)

    ReplyDelete
  2. Det är ett jästbröd med rödbetor, så förmodligen inte så likt smulan-/landkrabbanbrödet. Men det hade ju varit gott det också.

    ReplyDelete