Thursday, January 6, 2011

"Med fysisk aktivitet avses all kroppsrörelse som är en följd av skelettmuskulaturens sammandragning och som resulterar i ökad energiförbrukning (1)."



Jag är i Kalix. Och som vanligt önskar ett litet hörn av mig att jag bara kunde stanna kvar här för evigt. Packa upp mina väskor i garderoberna och kalla det hemma.

Men ett annat litet hörn av mig tog sig till slut i kragen och skärpte till sig, här finns studier att studera. Minsann! Men så drabbas alla hörn av mig av den stora distraktionen. Jag var tvungen att gå in på internet för att läsa ett dokument. Det var berättigat, och så och det. Men så hamnade jag lite fel, som man så ofta gör på den oändliga webben, och plötsligt var jag fast på Wikipedia.

Just nu läser jag om historiska bränder i Stockholm. Fruktansvärt intressant, vill jag lova.

No comments:

Post a Comment