Monday, January 31, 2011

En sån dag?

Min cykelsadel håller på att lossna, styret kommer snart gå av och jag skar mig precis två gånger i fingret när jag diskade. Min telefon har bestämt sig att ofungera, väldigt inkonsekvent. Jag har inga plåster och fortfarande nackspärr.

En sån dag.

Och allt beror förmodligen på att jag inte sov middag igår.

Men! Vi hade iallafall en kickass redovisning idag. Jag hade kommit ihåg att ta på mig Pippitröjan och flätor dagen till ära. Vilket kanske piggade upp några av de morgontrötta klassisarna. Freud fick vad han teg. Erikssons kristeori är min favvo-favvo-favvo. För den är lite som att spela TV-spel.

Nu börjar jag bli riktigt orolig att det inte kommer bli någon middagslur idag heller. Jag var på väg, men då skar jag mig, och hittade inget plåster och jag har ju precis bytt sängkläder så jag ville inte att mitt finger skulle förblöda precis där. Så hur ska det här gå nu då?

Det är lite lugnande att titta på mina kreativa "anteckningar" från efter lunch, och inte tänka på att det varit en lång dag och kommer bli en lång kväll.

Nu, husmansmåndag! Jonna bjuder på kålpudding med lite extra.

1 comment:

  1. Oj.. inget plåster har du testat klubbtejp eller eltejp. Förresten har jag och Liam hittat din bok, under balkongsängen.

    ReplyDelete