Wednesday, June 23, 2010

Så nu är jag här (jag missade inte planet, skit också ;)), blir helt slut över att det finns folk som lyssnar när jag pratar, så att jag måste prata hela tiden, men helst utan att tråka ut någon. Och hålla mig till en röd tråd, det behöver man inte när man är ensam. De visade av någon dum anledning inte VM på flygplatsen så jag satt krampaktigt och lyssnade på radio till sista minuten. Även om USA borde ha blivit diskade för fula matchtröjor så ville jag hellre ha dem vidare än alternativen. Och England. Att Frankrike och Lagerbäck åkte ut tidigare i veckan är jag väldigt nöjd med. Så bara Ghana (med gamla Bajen-Kingson i mål) och Tyskland (snyggast matchtröjor) går vidare ikväll så är alla mina förhoppningar uppfyllda såhär långt.

Snack, snack. Har förstått att alla inte bryr sig om fotbolls-VM?

För dem kan jag istället berätta att jag får så förbannat ont i benen av att flyga (pensionärspoäng?) och att jag imorgon kommer spä på min "första-dagen-på-jobbet-förvirring" med allmän sinnesfrånvaro och jet-lag (ja, jag blir jet-laggad av inrikesflyg).

Jag ville unna mig en fika på flygplatsen idag, men det fanns ingenting jag ville ha (biskiver eller italiensk glass). Så istället betalade jag överpris för en pocketbok (och insåg att det ändå blev billigare än en fika). Visst, det är en jävla bra bok, förmodligen värd varenda krona, men det betyder inte att det inte var överpris.

Ni börjar huset slumra. Skönt. Jag behöver fasas in i det här med ofrivilligt umgänge igen. Bara de här få timmarna (och inte ens fullt hus) har tagit på krafterna så pass mycket att jag funderar på att inte se klart andra halvlek. Det säger en del. (Johanna Frändén i studion lockar ju inte heller till att stanna kvar framför TV'n. Idioti!)

No comments:

Post a Comment