Thursday, June 10, 2010

Om att "ha hela sommaren på sig"

Och förresten så har jag fått resultat på ytterligare en tenta. Näringslära. Och den var jag egentligen aldrig orolig över och det är svårt att bli missnöjd för två bokstäver. Eller... rättare sagt, man är korkad om man blir missnöjd för två bokstäver och då förtjänar man, per definition, inte två bokstäver.



Och nu väntar jag bara på betyg på mikrobiologin, sedan kan jag kanske lägga vårterminen bakom mig. Inom två veckor ska den tentan vara inrapporterad, inom två veckor står jag också återigen på Uppländsk mark. Och förhoppningsvis är det: 1) värt att fira 2) finns det någon som kan tänka sig att fira med mig. Med en kväll på Trädgårn eller en Jonna-bjuder-på-trerätters-i-Riala (med levande ljus och filtar på altanen, sällskapsspel och film, eller brännboll, kvällsdopp och "burken" om det är vackert väder)*.

Men det är ju midsommar... så folk har antagligen bättre planer. Typ i världens (andra) ände.

* sovplats, morgonpromenad och lång lat helgfrukost med morotsscones, eller skjuts hem, ingår.

2 comments:

  1. Mamma: det tyckte jag också, när jag kom på det. Tänkte att vi för en gångs skull kunde vara i Riala, så jag slipper åka längst av alla :P Men tror inte det finns så mycket intresse för det just den helgen. Men kanske kan klämma in det senare i sommar :) Alltid roligare att laga mat när man får bjuda. Och jag hade precis hittat ett recept på morotsscones med pumpafrön som jag vill testa :)

    ReplyDelete