Tuesday, June 22, 2010

I'm sorry I can't be perfect

Faran är över. Jag bestämde mig för att testa mitt knä på en promenad runt den vackra Nydalasjön. Jag kom till Kinabron. Stilla krusning på vattenytan, U2 i hörlurarna och bra spänst i stegen. Jag var tvungen att chansa. Joggade trevande ett par meter utan att falla ihop. Vågade mig på att belasta knäet stegrande, och det höll. Det höll och jag tog ut stegen och det var frihet och jag skrattade och höll takten varvet runt utan komplikationer.

Det var 4 långa dagar, men ändå, bara fyra dagar. Det kanske behövs för lite eftertanke ibland. Kanske är jag lite instabil i högerbenet nu, om jag tar bort stödbandaget och försöker hoppa på ett ben. Men... det var det ju värt. Om jag är tillbaka på ruta noll när jag vaknar imorgon var det kanske inte värt det, men nästan. Ändå.

No comments:

Post a Comment