Wednesday, May 12, 2010

Hur skriver man beundrarbrev?

På lördag ska en av mina absoluta favoritillustratörer bland många, Stina Wirsén, göra ett framträdande med en bok på ett av mina favoritställen bland många på Söder: Bokslukaren. Och åh, vad skulle jag inte göra för att få vara med? (Ja, i praktiken uppenbarligen inte så mycket, eftersom jag inte kommer att vara där, men teoretiskt så vill jag väldigt väldigt väldigt väldigt gärna. Om så bara för att fråga henne om lov att få publicera lite bilder här. (Nu hoppas jag istället på min egen anonymitet så att jag inte blir stämd, eller något sånt otrevligt.)

EDIT: eftersom jag inte kunde fråga personligen så är jag glad att det finns mail. Jag fick ett snabbt, fint och positivt svar med ämnet: "ok!"

Hej Jonna, tack för ditt fina brev!
Det är en glädje för oss att få vara med på din blogg

Vårliga Hälsningar från Stina wirsén

(Bilderna är från en fantastisk bok som heter Stora flickor och små, som tyvärr inte går att få tag på i dagsläget. Den är skriven av Carin och illustrerad av Stina, och jag kanske inte är den första som säger att den nog är mer för stora flickor än för små, men lika vacker för det! På Bokcafé Pilgatan, här i Umeå, alldeles runt knuten, sålde de för någon månad sedan stora fina äkta tavlor med motiv ur den boken. De var alldeles för dyra och alla var nog redan "tjingade" när jag först såg dem. Men jag grämer mig ändå över att jag inte har en av dem på min vägg just nu).



Så Stina, om du skulle läsa, det här är en hyllning, tack för många fina teckningar och ögonblick.

Och alla ni andra, håll utkik efter ett begagnat exemplar eller ta er till närmsta bibliotek och läs och titta i den i sin helhet.

1 comment: