Sunday, February 20, 2011

Vad har man annars söndagar till?

Idag är det söndag och jag har äntligen fått mitt efterlängtade dåliga väder (egentligen är det inte så dåligt väder, men jag väljer att blunda för det, eller kisa lite iallafall, om man kisar så kan man nog missta dagens väder för dåligt). Jag har stökat runt i köket och blomkrukorna hela förmiddagen, odlat mina gröna fingrar, bakat ett långjäst tomatbröd (som jag hoppas ska vara värt ansträngningen), lyssnat på P3, hamnat lite här och var i bloggosfären och inte pluggat ett minstaste dugg!

Sarah pluggar som vanligt oroväckande mycket och tar inte tillräckligt mycket raster. Vilken tur att jag bokat upp henne i eftermiddag så det blir något slut på eländet. Snart är det nämligen hög tid att ekipera oss med vispgrädde och gästa Emma, som lockar med våfflor (och vågar man verkligen hoppas på hjortron? Skogens guld!)

No comments:

Post a Comment