Monday, February 21, 2011

Pausunderhållning

Ofta tror jag att jag hatar att plugga och drömmer om den dagen då jag känner att jag bara är helt klar och får börja jobba, åstadkomma någonting. Men lika ofta inser jag att jag skulle kunna fortsätta plugga hela livet.

Titta bara på de här sommarkuserna:
  • Afrikas moderna historia, 7,5 hp
    Distans, deltid, Linnéuniversitetet
  • Praktisk sommarkurs i agrar- och landskapshistoria, 10 hp
    Halvfart, Uppsala


  • Akupunkturbehandling och smärta, 7,5 hp
    Halvfart, Umeå
  • Anpassad fysisk aktivitet med inriktning mot rörelsehinder, 7,5 hp
    Halvfart, Umeå
  • Astrid Lindgrens författarskap, 7,5 hp
    Deltid, distans, Linneuniversitetet
  • Att främja barns och ungdomars hälsa ur ett miljöperspektiv 7,5 hp
    Distans, Deltid, Kristianstad


  • Att popularisera litterära klassiker, 7,5 hp
    Distans, Deltid, Luleå
  • Avancerat friluftsliv/äventyrsidrott - Sommarfjäll 7,5 hp Deltid, Kalmar (och Kebnekaiseområdet)
Och då har jag liksom bara kommit till bokstaven A!

Den sista kursen är fetstilt... eftersom att, ja helt enkelt, åh jösses! Vad gärna jag skulle vilja göra det!

2 comments:

  1. Alltså vad har ni egentligen för utbud av kurser där uppe?! *avundsjukt tonfall*

    Igår när jag satt (som de flesta andra dar i mitt liv nu mera...) och skrev på mitt examensarbete - kategori Engelsk fotbollskultur- så dök en kurs i fotbollshistoria 7,5 hp på umeå Universitet upp...

    Ledsnar jag på Sicilien så kommer jag kankse upp och hälsar på.

    ReplyDelete
  2. Mmm men visst, det skulle ju säkert kunna hända. Men jag har varit inriktad på den litegrann faktiskt.

    ReplyDelete