Friday, April 23, 2010

Veckans (fysi-) Ologiska Fakta:

(haha ordvits!?)

Det är vackert väder här mest hela tiden. På morgonen när jag går hemifrån gnistrar solen men det ser lite sådär tidigtpåmorgonenruggigt ut. Det är det inte. Jag smälter nästan bort och har flera gånger blivit tvungen att ta av mig skinnjackan på vägen till skolan. Vantar och halsduk är inte ens att tänka på.

När jag sedan ska gå hem kring lunch. Mitt på dagen när solen står som högst och folk sitter längs husväggarna och steker eller bara latar sig så fryser jag. Fryserfryserfryser. Och jag önskar varje dag innerligt att jag hade packat ner en extra tröja i väskan. Svingen är rena tortyren, och SÅ LÅNG! Hutterhutter.

Hur kommer det sig? Det kan ju omöjligt vara kallare då än fyra timmar tidigare?

1 comment:

  1. Skumt. :p
    Här har det varit kallt ett par dagar nu igen, men idag sken solen. :)

    ReplyDelete