Thursday, April 15, 2010

Just idag mår jag bra

Heldag i skolan är tungt. Hjärnan är helt mörbultad av information, massor med anteckningar men ingen tid att gå igenom dem. Trött, hungrig, jag står inför en lite mer stressad och omotiverad kväll.

Heldag i skolan är härligt. Heldag i skolan är bra. Heldag i skolan är skönt. Har jag varit i skolan 8-15 och manglat näringslära och registreringsmetoder är det okej att sätta mig en stund med en kopp blåbärste, lite radiorepriser om fiskar, eller mat, eller stenar, eller musik, eller fotboll och fnula på mina favoritskrividéer. Kanske tillochmed sova en stund.

Det gör jag ju även efter halvdagar eller kvartsdagar eller åttondelsdagar eller sextondelsdagar eller inga dagar alls, men efter en heldag i skolan behöver jag inte låtsas att jag har dåligt samvete över att jag skjuter upp saker eller inte gör dem alls.

Heldagar i skolan är en riktig befrielse.

No comments:

Post a Comment