Wednesday, November 10, 2010

alltså böcker!?

Som jag har talat gott om Bokus! I alla tider! De är snabba, de är billiga, de har allt (nästan), de har bra support. Och så vidare. Vad är inte bra med Bokus egentligen?

Nu har jag gått och väntat i tre veckor på ett bokpaket som skulle ta tre till fem + en dag. Egentligen har jag väl inte börjat vänta aktivt förrän i slutet på förra veckan, men inte desto mindre är det tre veckor sedan jag la beställningen. När jag tänker efter. Vilket man sällan ska göra. Jag vet. Men nu gör jag det. Och så är det tre veckor sedan. 5+1 är inte 15...

Så idag fick jag smset. Paketet var för stort för att dela ut men kan nu hämtas på Postens utlämningsställe. Oh thank heaven, if there is one, för det började bli lite ont om tid. Speciellt med tanke på att tentan är på måndag och jag åker till Stockholm imorgon.

Så glatt cyklar jag omvägen förbi Preem.

(Så fort jag lyckats hitta, känna igen och gräva fram min cykel = myyys!)


Är ovanligt trevlig mot kassörskan som är ovanligt trevlig tillbaka. Pulsar igenom parken sista biten hem som en packåsna. Blöter ner halva lägenheten eftersom jag kastar mig på saxen innan jag ens tagit av mig de snöiga skorna. Och sliter upp paketet.

Det är fel böcker!

Inte så att jag råkat beställa lite fel. Någon med liknande titel eller fel upplaga eller fel språk eller vad fan jag nu kan ha gjort för fel. Utan helt fel böcker. Fel antal. Fel sort. De har packat ner någon annans beställning och skickat den till mig. Och nu sitter någon annan förväntansfull stackare någon annanstans i Sverige med ett stycke "statistik för hälsovetenskaperna" och en "samhällsvetenskapliga metoder". Kul!

Det är inget fel på böckerna jag faktiskt fick idag. Jag skulle kunna behålla dem. Det är en kokbok, en roman av Murakami och något idrottsfysiologiskt på engelska. Men det var liksom inte de böckerna jag behövde. Just nu.

Så inte nog med att jag inte börjat packa inför avfärd imorgon. Jag har inte ens någonting viktigt att packa ner.

4 comments:

  1. Låter ju mindre bra det där. Hoppas det löser sig. Och hoppas att vi hinner ses i helgen! :)

    ReplyDelete
  2. Bokus är inte snabba med sina leveranser, och de är inte alltid billigast heller. Men fan vad surt. Jag hade blivit jätteirriterad.

    ReplyDelete
  3. Vad för böcker behöver du då? Du kan ju alltid kolla på Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan (I sink), de har ganska stort utbud av kurslitteratur och annan facklitteratur.

    ReplyDelete
  4. De är inte snabbast eller billigast, men fram tills nu tillräckligt ur båda aspketerna, och tack vare annat, som tillförlitlighet, har det alltid vägts upp. Men tro mig, jag är irriterad. Fruktansvärt. Och uppgiven. But I'm trying not to let i t get to me. Böckerna finns säkert på Akademibokhandeln, eller en massa andra bokhandlar också, det är inga ovanliga böcker direkt. Men jag är inte säker på att jag vill lägga flera hundra, IGEN, på en kurs som är slut om två veckor. Framförallt med tanke på att jag egentligen skulle ha PLUGGAT FÄRDIGT INFÖR HELGEN, inte att jag skulle behöva BÖRJA PLUGGA I HELGEN.

    Men som sagt, försöker att inte låta det påverka mig så mycket. Tenta på måndag. En tenta då jag får ha böckerna med mig, om jag hade några böcker, men det går nog lika bra utan. Eller bättre.

    ReplyDelete