Saturday, February 20, 2010

315 - 20 februari - Rubbing it in

Idag tar jag på mig yllesockar, mammas stickade pippi-tröja i ull, sveper in mig i en filt och äter lyxlunch på balkongen. Termometern visar visserligen -22 grader, men solen skiner och kommer inte gå ner på många timmar än, luften står stilla, maten är varm och jag har just varit ute och sprungit tillsammans med Damien Rice. Vi blev nog lite fräkniga.



Jag drar ut på det hela efter tallriken är renskrapad, genom att ta på mig mina nystickade vantarna från mormor, bälga i mig varmt vitt te med smak av vattenmelon, och blunda mot solen. Skrattar hjärtligt med mig själv när jag lyckligt inser att min filt har precis rätt färger för att ha en jämthund. Struntar i alla måsten och borden. Det har varit dammigt så länge redan, så vad gör väl en dag till? Och en till och en till och en till och...

4 comments:

  1. Åh, jag vill också ha en sån där pippi-tröja. :)

    ReplyDelete
  2. Jag har sagt till mamma att hon borde börja ta upp beställningar, för det är många som vill ha, den är sjukt skön och fin och ska du köpa en i butik kostar det nog över tusen kronor utan att du får en i naturmaterial ;) Ska höra om hon övervägt mitt förslag!

    ReplyDelete
  3. Det tycker jag att hon ska göra! :)

    ReplyDelete
  4. shit vad har jag missat?!
    det är ju den omtalade "kan inte du.." bloggen. vad nostalgisk jag blir! haha.

    ReplyDelete